בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים קמים כאשר הם מוטים אינטרנט. זאת משום שכיום, עסק ללא נוכחות ברשת אינו בר קיימה (80% מהלקוחות יחפשו את העסק שלכם ברשת טרם פנייתם אליכם). ובאמת, עסקים רבים משלבים את הפעילות במרחב המקוון בתוכנית העסקית שלהם ועם עזרה מקצועית והייעוץ הנכון הם אף מצליחים עם העסק עד מאוד.

אבל, דווקא עסקים אשר פועלים כל כולם ברשת כדוגמת סטארט-אפים, חנויות אינטרנטיות, אפליקציות מסוגים שונים, נוטים לשכוח את הצורך המשמעותי כל כך בתוכנית עסקית אשר תאפשר להם לראות קדימה ולתכנן את המהלכים שלהם במגוון תרחישים שמתרחשים מידי יום גם במרחב המקוון.

בין היתר, מומלץ להתייחס בתוכנית העסקית לפרטים הבאים:

  • מהו החזון של החברה, אילו מנועי צמיחה יש לה?
  • גובה עלויות הפיתוח של המיזם ביחס לפוטנציאל הרוויח בעתיד.
  • תמחור השירות/מוצר שאתם מעניקים ללקוחות ביחס למתחרים.
  • אופן השגת המימון לשלבים השונים של הפעילות העסקית.
  • איך המוצר/שירות ישווק ובאילו תקציבים נשתמש לכל אפיק ואפיק.

אלו רק מקצת הפרטים שחשוב מאוד שיופיעו בתוכנית עסקית של עסק מודרני אשר פועל ברשת ונדרש להתחרות עם שלל עסקים מקומיים ובינלאומיים.

כמובן, שמעבר לפרטים אלו, יש להתייחס גם למגוון רחב של נתונים נוספים עליהם ניתן לקרוא במאמר אודות "כתיבת תוכנית עסקית" ובהחלט מומלץ להתייעץ עם בעל ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות לעסקים רבים.

מלבד האמור, במידה ואתם מתכננים אתר אינטרנט לעסק, מומלץ מאוד להכניס לתוכנית העסקית גם שירותי ניהול לאתר כדי שלא תידרשו להתעסק בתפל ותוכלו להתמקד בעיקר העשייה ובמקורות שמכניסים כסף בהתאם לעיקרון ה-80/20 אשר משמעו, שתשקיעו את הזמן באותם פעולות שמניבות תשואה ותשאירו את העבודה מסביב לאנשי מקצוע שאמנם עולים כסף אך עלויות אלו מקנות לכם את האפשרות להרוויח אף יותר.

כפי שניתן להבין, על ידי תהליך הליווי של אריה כהן אשר יכין אתכם לכל הקשיים הצפויים בעסק, בעזרת בחינה מעמיקה של ההכנסות וההוצאות של העסק ניתן יהיה לבנות מודל עסקי ודרך פעולה חכמה בכל הקשור לתוכניות השיווק והפרסום של העסק ברשת ומחוצה לה ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה של העסק בעולם תחרותי מאי פעם.

מאמר זה נכתב בשיתוף עם חברת WEmanage אשר מתמחה במתן פתרונות ניהול לאתרי אינטרנט לבעלי עסקים שזמנם שווה יותר.